Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Pepsi loobub tarbijate survel aspartaamist
Joogitootja PepsiCo hakkab kaalujälgijatele mõeldud Diet Pepsit tootma aspartaamita, vahendab Bloomberg.
Pepsi puhul on tegemist ühe suurima muutusega mitme kümnendi jooksul. Otsus tuli tarbijate survel, kes kritiseerisid tehislike magusainete kasutamist karastusjoogis. Ettevõtte müügile mõjus see halvasti ja Pepsi oli sunnitud aspartaamist loobuma.
Ettevõte asendab aspartaami Diet Pepsis, kofeiinivabas Diet Pepsis ja Wild Cherry Diet Pepsis sukraloosi ja atsesulfaamkaaliumi seguga. Muutustega alustatakse augustis. Eelmisel aastal vähenes Beverage-Digesti andmetel Diet Pepsi müük 5,2 protsenti. Coca-Cola Diet Coke'i, mis kasutab samuti aspartaami, müük langes 6,6 protsenti.
Aspartaami asendamisega saab Pepsi oma suurima konkurendi Coca-Cola ees konkurentsieelise. Tarbijad on mõlemast brändist just aspartaami tõttu eemaldunud, sest magusaine tekitab väidetavalt vähki.
USA Toidu- ja Raviamet on öelnud, et aspartaami terviseriske ei ole tõestatud.
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.